E-mail Antispam beheer
Alle berichten worden door de DMA antispam maatregelen nagekeken en voorzien van een spam score.
Spam Markering
Zodra een bericht een hogere spam score dan 3.50 heeft dan wordt het bericht gemarkeerd middels de tekst [SPAM] in het onderwerp. Het bericht wordt dan alsnog in uw inbox afgeleverd.
Deze markering kunt u gebruiken om in Outlook een berichtregel in te stellen waarmee alle gemarkeerde spamberichten naar uw ongewenste e-mail map worden verplaatst.
Spam folder
U kunt ook alle spam naar een spam folder op de server laten afleveren, het voordeel is dat u deze berichten dan niet meer hoeft te downloaden. Dat is vaak handig wanneer u mobiele aparaten of een smart phone gebruikt om uw e-mail te lezen.
De DMA spam folder kun u activeren in de Webmail:
Na inloggen gaat u naar Extra -> Opties -> Veiligheid -> AntiSpam
Kies dan bij Spam map modus voor: Gebruik Spam map
Daarnna wordt alle spam afgeleverd in de spam map op de server, deze kunt u periodiek nakijken op valse positieven.
Whitelist
De whitelist gebruikt u om valse positieven op te geven aan de antispam database.
Afzenders die op uw whitelist staan worden dan niet meer gemarkeerd als spam en worden niet meer verplaatst naar uw spam folder.
Berichten toevoegen aan uw whitelist is eenvoudig, sleep het bericht naar de map Filters -> Whitelist of klik met de rechter muisknop op een bericht en kiest “Whitelist afzender” uit het menu.